Rozhovor se zakladateli, vlastníky a manažery KARE Design GmbH

40 let společně vedou osudy KARE – co je klíčem k úspěchu? 

Podnikáte spolu 40 let, kamarádili jste se už na střední škole, trávíte spolu hodně času. Jak to zvládáte? 
Peter Schönhofen (PS): Uplatněním principu „žij a nech žít“. Nebo jak jsme to vyjádřili v naší kampani oslavující 40 let nábytkového šílenství KARE: „Pokud vám to vyhovuje, jděte do toho“. 
Jürgen Reiter (JR): Jednáme spolu se vzájemným respektem a flexibilitou. Tímto způsobem rosteme společně.

Za kterou část podnikání jsi rád, že se o to stará ten druhý? 
PS: Nápady na design, nákup a finance. 
JR: Zastupování společnosti navenek. 

Která událost pro vás jako obchodníka byla v posledních letech největší výzva? 
PS: Jednoznačně pandemie covidu. 
JR: Covid a následné otřesy trhu v zemích, ze kterých získáváme naše produkty. 

Od koho nebo od čeho se můžete po 40 úspěšných letech ještě učit? 
PS: Z každé nové situace - jako majitel firmy musíte vždy myslet a chovat se jako start-up. 
JR: Z naší sítě kreativních lidí, od lidí se zvídavou myslí a z další generace. 

Co vás udržuje mladými ve vašich nápadech? 
PS: Touha přinášet do světa každý den něco nového a správného. A přesvědčení, že společnost funguje obnovou a týmovou prací. 
JR: Každodenní výzvy na neustále se měnících trzích: každý den vám jako firmě přináší nové, nečekané úkoly. Změna je jediná konstanta. 

Z pohledu společnosti, bez jaké zkušenosti v obchodním životě byste se s radostí obešli? 
PS: Všechno je to o výzvách – tak byznys funguje a v tom je jeho přitažlivost. 
JR: Jak to vidím já, pokud nejste zkoušeni, nemůžete se těšit z úspěchu. 

Kdybyste byl jeden den prezidentem demokratické světové vlády, co byste dělal? 
PS: Postaral bych se o to, aby bylo jídlo pro každého a spravedlnost, kde by to bylo možné.
JR: Vůdci národů, kteří by chtěli mezi sebou bojovat, by byli zavřeni v místnosti, dokud nedosáhnou dohody. Násilí nepřichází v úvahu. 

Co se v KARE v příštích letech změní? 
PS: Lidé mají nyní spoustu příležitostí ke konzumu, a proto je autentická komunikace se zákazníky zásadním faktorem. Hodnota obchodního vztahu se značkou a firmou již není založena pouze na faktických kvalitách. Tomu se přizpůsobujeme. 
JR: Digitální revoluce nás stále zaměstnává. Změní se prodej nábytku, obchody převezmou novou roli teaserů a úplně jiná bude účast na veletrzích. Nové směry ukazuje i nezbytné sladění ekologie a ekonomiky. 

 

Dokončete tyto věty: 

S největší pravděpodobností se budeme hádat... 
PS: O cestě, nikdy ne o cíli. 
JR: V rámci naší produktové řady je to nekonečný proces slaďování vhodnosti pro velký trh a ambiciózního designu. 

Jsme ve shodě... 
JR: O našich cílech a hodnotách, jako je tolerance, filantropie a kosmopolitismus. Pro nás tyto hodnoty nejsou obchodovatelné. 
PS: Kam směřuje cesta naší společnosti a jak bychom měli hodnotově jednat. A souhlasíme s tím, že KARE zůstane vždy drzé a nekonvenční. 

Kromě vašeho kolegy z generálního ředitele dostanete nejlepší rady od... 
PS: Našich obchodních partnerů a přátel z naší celosvětové sítě.
JR: Zdravého rozumu. 

Nepřikládáte žádnou důležitost... 
PS: Okázalé etiketě a dalším formalitám. 
JR: Postavení. 

Líbí se mi naše adoptované město Mnichov, protože... 
PS: Toto město je tolerantní a flexibilní a vždy potkáte vzrušující lidi. 
JR: Mnichov je dokonalým mixem kvality života, ekonomické prosperity a pocitu domova. 

Mým hlavním faktorem obchodního úspěchu je... 
PS: 90 % potu a 10 % nemít smůlu. 
JR: Tajemství úspěchu je neustálá touha, stejně jako pozornost k detailu a tvrdá práce. Talent a štěstí také nebolí. 

Můj nejlepší způsob relaxace je... 
PS: Cyklistika v přírodě.
JR: Na pohovce doma s mým psem Toto. 

Kdyby mi víla kmotra splnila jedno přání, přál bych si... 
PS: Abych uměl létat. 
JR: Aby se naše společnost opět vyznačovala větší tolerancí, empatií a porozuměním. A že by populističtí demagogové přestali rozdělovat společnost lží a překrucováním. Moje hluboké přesvědčení, že láska je nakonec vždy silnější než nenávist, mi dává naději. 

Pro mladé začínající podnikatele doporučujeme .... 
PS: Aby svému nápadu pevně věřili, ještě více na něm pracovali a nikdy se nevzdávali. 
JR: Vždy je příliš brzy to vzdát. A nevyužít šanci je příliš riskantní. 

 

Citáty Petera Schönhofena

O nápadech na vybavení mimo mainstream 
Pevně ​​věřím, že nikdo nemusí žít s běžným konzumním nábytkem. S trochou fantazie může doma každý vyjádřit svou osobnost s charakteristickým vzhledem. 

O podnikání 
Podnikání vychází z motivace: chcete dělat něco, co si můžete sami navrhnout a za co jste zodpovědní – to mě pohání i dnes. 

O udržitelnosti 
Udržitelné myšlení znamená nepohlížet na nábytek jako na věci na jedno použití. Nábytek, který je zaměnitelný a co nejlevnější, nemá v našich očích budoucnost. To je to, na co se zaměřujeme. Začíná to u produktových řad, které jsou navrženy jako vysoce kvalitní nábytek s dlouhou životností. Cenné suroviny pocházejí z legálních zdrojů a v logistice se spoléháme na partnery, kteří fungují udržitelně. 

 

Citáty Jürgena Reitera

O designu 
Životní postoj nevzniká pouze z funkce. Design a bytové dekorace přispívají k prostředí, ve kterém se cítíme dobře. Tento faktor dobrého pocitu také hraje roli ve zdraví. To mě obzvlášť zajímá. 

O podnikání 
Firma je společenská organizace, která není jen o údajích z rozvahy. Jde o to rozvíjet lidi, zacházet s nimi správně, dát jim svobodu a důvěru. Zaměstnanci jsou nejdůležitějším aktivem společnosti. 

O týmu a zaměstnancích 
Myšlenku KARE jsme dokázali rozjet jen proto, že máme dobrý tým. Bez dobrých zaměstnanců ničeho nedosáhnete.

 

 

 

Zpět