KARE Design slaví své 40. narozeniny
Mnichov/Garching, září 2021: Ať už je to v Tokiu, Miami, Buenos Aires nebo Dubaji, designový nábytek a dekorace do interiéru plné fantazie z mnichovské firmy KARE, jsou skutečným exportním úspěchem. To, co ve městě začalo před 40 lety jako malý obchod, je nyní sítí se 120 prodejnami KARE v 50 zemích.
Bez úmyslu usnout na vavřínech: Co dělá KARE a jak roste v roce svého výročí navzdory pandemii?
Jürgen Reiter a Peter Schönhofen, zakladatelé a majitelé společnosti, dobyli trhy a prodejní kanály svými netradičními nápady na interiérové vybavení a rozšířili svou značku po celém světě.
V poměrně konzervativním nábytkářském byznysu KARE porušuje konvence, což je v rozporu s trendem, který směřuje ke zvětšujícím se prodejním plochám a nízkým cenám.
Na nasycených trzích neustále rozšiřují svou specializovanou nabídku o nekonvenční produkty a maloobchodní prodej založený na zkušenostech. Ani vliv pandemie nedokázal tento růst zpomalit.
Když vlastníte společnost, můžete více riskovat
Když první vlny pandemie zasáhly globální ekonomiku, Reiter a Schönhofen následovali své instinkty. Nikdo v této fázi nevěděl, jaký dopad bude mít celá situace na trhy, a tak objednali velké množství svých špičkových produktů, aby zajistili schopnost KARE dodávat své zboží bez výpadků.
Lockdown po celém světě přinutil lidi zůstat ve svých domovech a byla vyvolána nová obří poptávka. Do domácí kanceláře byl potřeba stůl, stávající pohovka se už nehodila na dlouhé večery na Netflixu atp. Nábytkářský průmysl zažil boom a KARE na něj bylo připraveno.
Trh očekává, že budete každý den reagovat jako start-up“
Skutečnost, že KARE Design GmbH slaví své 40. narozeniny sebevědomě, je také zásluhou klíčových rozhodnutí. „Neusněte na vavřínech,“ varuje generální ředitel Peter Schönhofen, který je zodpovědný za e-commerci, prodej a marketing: „Dobyli jsme si své místo na trhu s excentricitou a maloobchodem zaměřeným na zkušenosti a nevyhýbali jsme se provokaci. Úspěch ale také znamená „90 % potu a 10 % nemít smůlu,“ tak Schönhofen shrnuje 40 let.
Přestože spolu nejsou příbuzní, Schönhofen a Reiter věří, že úspěch jejich společnosti spočívá v konceptu rodinné firmy KARE, která vděčí za své pozitivní výsledky vášni a nasazení svých zaměstnanců. Všichni drží pohromadě jako rodina. V podobě dvou dcer Petera Schönhofena a neteře Jürgena Reitera nyní druhá generace přidává do společnosti svou vlastní vizi a energii.
Neděláme normál
V souladu s mottem kampaně ke 40. výročí se Reiter a Schönhofen zaměřují na design, který je okouzlující a někdy dokonce riskuje nádech kýče. „Odvažujeme se vytvářet kolekce, které vyjadřují názor a prodej není vždy naší nejvyšší prioritou,“ říká Reiter, který sám osobně navrhuje kolekce společně s malým týmem. "To je něco, co si může dovolit pouze společnost bez vnějších investorů.
Proč se „garážový start-up“ dvou studentů stal celosvětovou značkou v 50 zemích
Chytrá distribuce, digitalizace a udržitelné uvažování, vstup na nové trhy. Reiter a Schönhofen neseděli a neodpočívali po úspěchu svých prvních maloobchodních prodejen. Rychle se přesunuli do velkoobchodu, vyvinuli franšízový koncept a díky tomu se rozšířili do dalších zemí. V roce 2011 již měla 50 nezávislých franšízových partnerů ve více než 40 zemích.
O necelých šest let později tento počet vzrostl na 100 franšízových partnerů. Dnes existuje 120 značkových prodejen KARE v 50 zemích, přičemž 100 dokončených obchodů síť. V roce 2012 byl spuštěn první internetový obchod pro Německo, krátce po něm následovala verze pro rakouský trh. Založením 100% dceřiné společnosti KARE Objekt GmbH v roce 2015 vstoupilo KARE také na trh se interiérovým vybavením na zakázku.
Pokud vám to vyhovuje, jděte do toho
Reiter a Schönhofen dali značce KARE vlastní identitu a učinili ji dostatečně silnou, aby se vypořádala s otřesy způsobenými internetovým nakupováním a také s krizovými událostmi, jako je pandemie. Značka – spolu se svými stylovými světy a produkty – nabízí dnešním spotřebitelům přesně to, co potřebují, aby mohli vyprávět své osobní příběhy ve svých domovech.
Slovy Petera Schönhofena: „Ukazujeme mimořádné lidi a radost ze života v jakékoli podobě, otevřené, rozmanité, barevné – v souladu s principem „Pokud vám to vyhovuje, jděte do toho.“
Vytvořili jsme aplikaci, když byla rozšířená realita ještě téměř cizím pojmem
Vstupem společnosti do digitalizace bylo před deseti lety využití aplikací rozšířené virtuální reality při poskytování poradenství a prodeje. Ještě předtím, než se virus začal šířit po celém světě, nechala mnichovská společnost své obchody a showroom digitalizovat.
Tato investice se během pandemie vyplatila. I v budoucnu budou mít zákazníci z celého světa možnost virtuální návštěvy showroomu. "Nepohlížet na nábytek jako na jednorázový předmět je důležitým krokem k udržitelnosti" CEO Kare Peter Schönhofen zaznamenal zrychlenou změnu hodnot mezi svými zákazníky.
"Trend se vzdaluje od nábytku, který je zaměnitelný a co nejlevnější. Nábytek je součástí našeho domova, naší rodiny, je to skoro jako přítel, který nás provází mnoha fázemi života. Vypráví příběhy, proto by tu neměl být dnes a zítra zmizet.
Rozhovor se zakladateli, vlastníky a manažery KARE Design GmbH: Jürgenem Reiterem a Peterem Schönhofenem
Podnikáte spolu 40 let, kamarádili jste se už na střední škole, trávíte spolu hodně času. Jak to zvládáte?
PS: Uplatněním principu „žij a nech žít“. Nebo jak jsme to vyjádřili v naší kampani oslavující 40 let nábytkového šílenství KARE: „Pokud vám to vyhovuje, jděte do toho“.
JR: Jednáme spolu se vzájemným respektem a flexibilitou. Tímto způsobem rosteme společně.
Za kterou část podnikání jsi rád, že se o to stará ten druhý?
PS: Nápady na design, nákup a finance.
JR: Zastupování společnosti navenek.