FRED – PŘÍBĚH ČERVENÉHO DOORMANA

Fred: úsměv a respekt pro zákazníka

Ve skutečnosti by měl mít Fred čínské jméno, protože právě z Číny pochází. Přestože jde o moderní podobu sochy, jeho kořeny zasahují až do kultury starověké Číny, ve které byla služba, zdvořilost a vstřícnost ceněny jako vážené vlastnosti a dodnes jsou základem společenského kontaktu nejen v asijských zemích.

fred2Vítaný host

V průběhu svých cest po Číně hlavní designer a majitel KARE Jürgen Reiter a kreativní ředitel KARE Wolfgang Hückelheim objevili starověké sochy umístěné u vchodu historických budov, které nabízejí tzv. tiché přivítání hostů. To se těmto kreativním nadšencům velmi zalíbilo, byli fascinováni myšlenkou přivítání zákazníků v jejich obchodě respektem v podobě úklonu sochy. Spojení historie a tradice v novém designu pro životní styl dneška, to byla jejich spontánní myšlenka. Počáteční kresby, které byly podkladem pro návrh sochy, byly vytvořené s pracovním názvem „vítaný host“.

Chytrý nápad – trendy design

Na veletrzích začali Reiter s Hückelheimem hledat výrobce, který by byl schopen vytvořit „vítaného hosta“ ve stylové formě pro KARE. Zadání popisovalo sochu v jasně červené barvě, která bude sloužit jako originální doorman před vchodem do obchodu. Jako vrátný stánku KARE na veletrzích a jako němý komorník v hotelových recepcích. Během velmi krátké doby se tato vítací socha stala favoritem všech zákazníků a fanoušků společnosti KARE.

fredProměna anonymní sochy ve Freda

Na akcích KARE si zákazníci z Norska až po malé království Bahrajn v Asii pořizovali fotografie s tímto přátelským červeným obrem. Fotky se sochou vznikaly s vyhlášenými místy na pozadí, jako je Mnichov Olympia park a Hermitage v St. Petersburg. „Vítaný host“ už nebyla anonymní socha, ale pevná součást rodiny KARE, která si zaslouží skutečné jméno. Proto byli v soutěži na mezinárodní webové stránce na Facebooku KARE pozváni fanoušci, aby předložili své návrhy na jména. A právě jméno Fred bylo vybráno jako nejvíce populární. Protože je o Freda zájem i mezi zákazníky, kteří si jej chtějí pořídit domů jako demonstraci originálního designu.

Zpět