Poznejte zakladatele KARE Design

10 otázek pro společníky a generální ředitele KARE Petera Schönhofena a Jürgena Reitera

Dva zakladatelé společnosti KARE, Jürgen Reiter a Peter Schönhofen, víří trh s nábytkem a dekoracemi 40 let. Vždy dělali svou práci jinak než ostatní v nábytkářském odvětví. V současné situaci oba tvůrci hledají ještě více než dříve osobní kontakt se svými zákazníky a spotřebiteli. Chtějí se inspirovat a spoléhat na radost ze zařizování interiéru. Nyní si můžete přečíst celý rozhovor, který byl původně publikován v německém obchodním časopise Möbel Kultur ve vydání z června 2020.

 

 

1. Pane Schönhofene, pane Reitere, v současné době mluvíte skrze neobvyklé a osobní video společnosti. Proč jste se rozhodli ho udělat? Jaký byl záměr?

Peter Schönhofen: Pokud jde o sociální a obchodní změny, které v současné době probíhají, položili jsme si otázku, co zůstane a co bude ztraceno. Jak se můžeme orientovat v budoucnosti společně s našimi partnery na trhu a jak můžeme i nadále oslovovat naše zákazníky a vzbuzovat pozitivní emoce? To, co jsme se oba naučili za mnoho let při vedení naší společnosti, je rychlá, odvážná a nekonvenční reakce. To nám a našim zákazníkům vždy poskytlo náskok. Jak můžeme stylově vzbudit touhy a co potěší zákazníky?

Nejen od koronavirové krize jsme přikládali velký význam lidskému faktoru v naší komunikaci a prezentaci značky. Tímto videem chceme poskytnout odpovědi na otázku, proč by si spotřebitelé měli kupovat nábytek a dekorace. A především, jakou značku by si měli koupit. Důležité je zpříjemnit nakupování a posílit důvěru. Oceňování osobní, přímé komunikace a vztahů je stále důležitější a této touze sloužíme s nadšením a dovedností. Vybrali jsme si intimnější situaci pro rozhovor, protože znamená přímou osobní komunikaci. 

Myslíme si, že blízkost a autentičnost bude pro lidi stále důležitější. Osobně jsme oddáni naší značce a toto je fenomén, který zákazníci v dnešním maloobchodním světě oceňují a váží si ho.

2. V tuto chvíli mnoho lidí říká, že svět bude po koronavirové krizi jiný. Sdílíte tento názor? Jaké hodnoty se v budoucnu stanou důležitějšími?

Jürgen Reiter: Nejsme proroci a nikdo neví, jak přesně bude vypadat tolik citovaný „nový normál“. Myslet si, že vše bude v pořádku a vrátí se do původního stavu, není příliš praktické - a vidět svět v černé a bílé barvě je určitě chyba. Společnosti opakovaně prošly krizí: pomyslete jen na 11. září nebo finanční krizi a vůbec to, že nic samozřejmě nevydrží věčně. Jako podnik nás zajímá, jak se nyní trhy, toky zboží a naši zákazníci s celou situací vyrovnávají, a především to, jak můžeme pomoci tento proces utvářet.

Jedním z důvodů našeho úspěchu je určitě skutečnost, že se držíme principu držení ucha při zemi, tedy naslouchání nejen dodavatelům a výrobcům, ale hlavně našim zákazníkům, držíme téměř 40 let. Právě tento princip nás drží blízko našim zákazníkům. Máme své kořeny v maloobchodu, jsme maloobchodníci a věříme tomu. V naší vlajkové lodi, obchodě Kraftwerk v Mnichově, se setkáváme s našimi zákazníky, zde vznikají osobní vztahy během konzultací, zde rozvíjíme náš cit pro jejich potřeby.

Celý náš přístup je založen na tom, jak zákazník něco přijme. A tím se dostáváme k tématu skutečných hodnot. V koho a v co věříme v době nefiltrovaného utváření názoru? Odpovědí jsou lidé a značky, kterým lze věřit a jsou autentičtí, protože lidé odpovídají za to, co společnost dělá. To platí jak pro sociální prostředí, tak pro trh.

Jsme osobně zodpovědní za své činy, stejně jako každý člen našeho týmu - v řízení kvality stejně jako v místě prodeje v obchodech.

3. Jak lze v současné době získat důvěru spotřebitelů?

Peter Schönhofen: Zákazníci se musí cítit svobodně a být schopni se spolehlivě rozhodovat o nákupu. Právě teď hledají udržitelná řešení - nábytek není jednorázovým výrobkem, ale měl by vytvářet hodnotu. Ve všech kontaktních bodech spotřebitelé hledají informace, rady nebo jednoduše výměnu nápadů. Ale to vše musí být autentické, spolehlivost v celém procesu je zásadní. To vytváří důvěru a vztah.

Lidé se mění každý den, ale vybavení je něco relativně stálého. Je to místo, kde je důležité mít inspirativní a ucelený koncept. A to je přesně to, co nabízíme: trendy, které chrání spotřebitele před chybami. Součástí příjemného nakupování nábytku je, když přijdete domů o týden nebo tři měsíce později a zjistíte, že se cítíte lépe, že přicházíte domů s větší radostí než dříve. Nemusí to vždy být nová pohovka, může to být jen obrázek na zdi nebo nový odkládací stolek.

Poradenství v oblasti interiérového vybavení a prodeje nábytku znamená udělat někomu radost a dát mu jeho individualitu - to je důležitá zkušenost.

4. Kam chodíte, 40 let poté, co jste založili společnost, pro sílu a nadšení při vytváření mimořádných interiérových stylů a objevování nových produktů?

Jürgen Reiter: Hnací silou pro nás vždy byla skutečnost, že si to, co děláme, upřímně užíváme. Zůstává naší vášní, abychom cenově dostupné nápady na nábytek a vybavení udělali ještě více neodolatelné a inspirovali ostatní. Pokud vás zajímá náš celkový vývoj, od našich katalogů přes účast na veletrzích a výběr produktů až po kvalitu produktů, můžeme s jistotou říci, že každý rok dochází je o poznání vylepšený. A každou sezónu se vše ještě zlepšuje.

Opravdu nás motivuje, když naše inspirace vyvolávají na trhu nadšení, které lze pociťovat až ke koncovému zákazníkovi. A samozřejmě pracujeme vážně tvrdě. Jsme vždy v obraze a připravujeme tržní řešení z hlediska ceny a kvality s cílem zaručit budoucí životaschopnost naší společnosti. V tomto ohledu je obrovskou výhodou, že jsme dva. Znamená to, že pokud jeden z nás není na tom nejlépe, může ho ten druhý nabít energií svým nadšením nebo dobrým příkladem.

5. Myslíte si, že nábytkářský průmysl může z krize vyjít silnější? Opravdu chtějí spotřebitelé po týdnech uzamčení zlepšit kvalitu svých domovů? Možná jako únik z reality?

Jürgen Reiter: Ano, se správnými koncepty. Po celá léta zažíváme, jak se náš vlastní domov vyvinul v jakési útočiště, do kterého se lidé stahují, protože se ve vnějším světě objevují nejrůznější turbulence - v práci i v každodenním životě. Tady hovoříme o často citovaném konceptu „oázy dobrého pocitu“ a místa ústupu - faktoru, který se postupem času pravděpodobně stane ještě důležitějším. V digitálním světě se navíc ztrácí smysl pro dotek.

Na vintage kožené klubové židli nebo sametovém koktejlovém křesle můžete cítit jeho unikátní a příjemný povrch. Pro náš průmysl zde existuje velký potenciál a nejde jen o zatraktivnění interiéru. Správný koncept znamená, že emocionální aspekt nákupu nábytku je spojen s řešením - například je klíčovým pojmem „domácí kancelář“.

Protože se lidé už týdny nedívají na nic jiného, než na své domovy a často je museli využívat různými způsoby než dříve, hledají spotřebitelé chytré nápady pro okolí, ve kterém žijí, od chodby po rodinný jídelní kout až po ložnice. Můžeme nabídnout produkty pro každý vkus a také téměř pro každý rozpočet.

6. Jak důležitý je v současnosti impulsní nákup? Nebo jsou právě teď zákazníci při rozhodování obzvláště racionální? Co můžete odvodit z aktuálního vývoje v KARE?

Peter Schönhofen: Nákup nábytku se stává příjemným zážitkem. Nejde ani tak o čistou touhu nakupovat. Zákazníci nyní také chtějí posílit pocit pohody doma. Kromě řešení jednoduchého vybavení chtějí nahradit dočasná opatření, která udělali během karantény, jako je například poměrně nepraktická pracovní stanice u kuchyňského stolu.

Místo toho si nyní zákazníci chtějí dopřát něco hezkého. Vypadá to, že všichni změníme svůj postoj k tématu letních prázdnin. V tomto ohledu se rozpočty domácností vyrovnávají a maloobchodníci toho musí využít!

7. Jak se vám zatím podařilo přežít koronavirovou krizi?

Peter Schönhofen: Samozřejmě to bude náročný rok v oblasti výdělků, ale malé i velké úspěchy znamenají, že se s obtížnou situací vyrovnáváme docela dobře. A digitální komunikace se zvýšila. Pokud jde o dodávky a příchozí objednávky, dařilo se nám lépe, než jsme se odvážili doufat. Můžeme také zabezpečit všechna pracovní místa podle plánu.

Je to zčásti proto, že naše finanční politika, která je po celá desetiletí konzervativní, znamená, že máme uklidňující množství likvidity. Jak se říká, vyplatí se šetřit na deštivé dny! Když jsou těžké časy, ukazuje se, jak máme silný tým, který drží pohromadě.

8. Jak důležitá se v současné době ukazuje investice KARE do včasné digitalizace?

Peter Schönhofen: Mimořádně důležitá. Způsob a rychlost komunikace již před nějakou dobou prošly masivními změnami. Současně s fyzickým showroomem můžeme také nabídnout naši vlastní výstavu Redboxx Days v našem ústředí v digitální podobě ve vysoké kvalitě. A od začátku karantény až do dneška hrály možnosti naší aplikace rozšířené reality Kare Room Designer a možnosti virtuální reality hlavní roli při plánování interiérového vybavení.

Obchodní oddělení může například zákazníkům ukázat palandu digitálně a přizpůsobit ji tak, aby vyhovovala jejich potřebám. Můžeme také použít digitální nástroje v naší mezinárodní síti s franšízanty. Naši virtuální obchodníci jsou schopni předvést sortiment obchodu například v naší pobočce v Bogotě nebo kdekoli jinde na světě online, nebo poskytnout poradenství prostřednictvím Facetime.

Je to skutečná výhoda, že jsme všichni již dlouhou dobu byli trénováni v používání těchto nástrojů, takže jsme byli schopni za posledních několik týdnů stanovit tento způsob fungování za běžný.

9. Získáváte vaše produkty po celém světě, přičemž mnoho z nich pochází z Asie. S jakým zpožděním při dodání jste se museli vypořádat? A jaká je v tomto ohledu současná situace?

Jürgen Reiter: I přes zvýšené snahy oslovit evropské výrobce zůstává pro nás Asie nejdůležitějším původním trhem. Existují pro to dva důvody: na jedné straně dobrá hodnota za peníze, ale stejně důležitá je také skutečnost, že v Asii stále najdete mnoho výrobních dovedností, zejména v oblasti ručního řemesla, které se bohužel v naší zemi vytratily v během industrializace.

Samozřejmě došlo ke zpožděním, ale došlo také k poklesu poptávky a odložení dohodnutých termínů dodání ze strany našich zákazníků. Díky úžasné flexibilitě některých našich čínských výrobců v kombinaci s desetiletími úzké spolupráce založené na důvěře a pečlivém plánování se nám podařilo do značné míry eliminovat problémy se zásobováním, zejména v odvětví bestsellerů.

Zároveň jsme byli schopni vyhnout se přebytku zásob - obrovský úkol, který naše plánovací oddělení zvládlo s brilantností. Indie zůstává problematická vzhledem k tomu, že pandemie zde dosud nedosáhla vrcholu, a kvůli obtížnějšímu sociálnímu prostředí. I tam však dosahujeme pokroku, zejména s našimi špičkovými dodavateli, z nichž většina získala souhlas vlády k pokračování provozu.

10. Pane Reitere, jako někdo, kdo je stále na cestách, jaký je to pocit, že jste nemohli tak dlouho cestovat?

Jürgen Reiter: Abych byl upřímný, není to moc příjemné. Zmeškal jsem mnoho pracovních cest za účelem osobního setkání a práce s našimi dodavateli při vývoji produktů a kontaktů s místními týmy, které známe již mnoho let. Toto a kosmopolitní atmosféra jsou pro mě jako elixír života.

I po 40 letech si mě získává atmosféra při příjezdu do Hongkongu, Dillí, Šanghaje, Hanoje nebo kamkoliv jinam, kam se vydávám za novými zdroji inspirace. Každá cesta je spojena s novými vzrušujícími dojmy a postřehy. Na druhou stranu krize zrychlila pracovní modely zaměřené na budoucnost, například práce včas a online napříč kontinenty prostřednictvím Facetime a Skype.

Kromě toho těžíme ze skutečnosti, že se téměř 100% vyvíjíme interně, zejména s našimi španělskými partnery designové kanceláře a zvláště v nábytkářském sektoru, a že dlouholetý tým kontrolorů kvality na místě zajišťuje požadované standardy ve výrobních operacích.

Nyní jsem velmi zvědavý, jak se tyto digitální pracovní procesy projeví v kvalitě našich nových produktů během druhé poloviny roku. Pokud bude požadovaný standard uspokojivý, možná popřemýšlím o snížení množství mých pracovních cest.

Podle mého názoru by však nebylo ani rozumné, ani žádoucí obejít se zcela bez toho. Tento rozhovor byl původně publikován v německém obchodním časopise Möbel Kultur ve vydání z června 2020.

Zpět